روستای سرآب بیز


 
 

وقتی از موارد ناراحت‌کننده زندگی‌مان خلاص شویم، احساس سبکبالی و شادی کرده و می‌توانیم زندگی پربارتری را تجربه کنیم.




موارد زیر ویژگی‌هایی هستند که جلوی شادی فرد را گرفته و اجازه آسودگی خاطر به او نمی‌دهد. بنابراین اگر می‌خواهید در سال جدید زندگی بهتری داشته باشید، آنها را با خود به سال نو نبرید و در ایام کهنه جا بگذارید.
 
 
 
 
 
 


1ـ فراموش کردن خود و مدام نگران حال دیگران بودن
شاید فکر کنید کسی نمی‌تواند به خود توجه نکند و مدام نگران حال اطرافیان خود باشد. اما باید گفت کسانی هستند که این ویژگی را دارند. در حقیقت این افراد هرگز به خود و نیازهای خود توجهی نداشته و همه وقت و انرژی‌شان را صرف دیگران (مثلا خانواده یا دوستان‌شان) می‌کنند. نمونه بارز آن مادرانی هستند که در خانه فقط به فکر رفاه دیگر اعضای خانواده‌اند و نیازهای خود را فراموش می‌کنند.
این روش زندگی به گونه‌ای است که دیگر زمانی برای تجدید قوای فرد باقی نمی‌گذارد و به مرور او را به سمت تحلیل انرژی و به دنبال آن افسردگی و دلزدگی می‌کشاند. اگر شما چنین رویه‌ای در پیش گرفته‌اید از سال جدید آن را تغییر دهید و به سمت تعادل پیش روید و همان‌طور که به دیگران توجه می‌کنید، به خودتان نیز اهمیت بدهید.

2ـ بی‌فکری و بی‌توجهی
توجه و آگاهی داشتن نسبت به مسائل مختلف کمک می‌کند که فرد در برابر رویدادهای بد زندگی‌اش واکنش‌های مناسب نشان دهد. اما اگر از بینش اندکی برخوردار باشد و توجه کافی به رویدادهای اطراف خود نداشته باشد نمی‌تواند روی مشکلات خود متمرکز شده و در رفع آنها موثر عمل کند. با مطالعه و توجه به مسائل روز زندگی، آگاهی‌تان را بالا ببرید تا از واکنش‌های حاکی از بی‌توجهی نجات پیدا کنید.
همچنین داشتن یک ذهن مشوش نمی‌تواند شما را از قدرت تحلیل بهره‌مند سازد بنابراین با تکنیک تنفس 4، 7 و 8 ذهن‌تان را در اختیار داشته باشید. روی یک صندلی یا کف اتاق نشسته و پشت‌تان را کاملا صاف نگه دارید. با 4 شماره هوا را به درون ریه‌هایتان بکشید و سپس 7 ثانیه آن را درون سینه‌تان حبس کنید و به آرامی با 8 شماره هوا را به بیرون هدایت کنید. چند بار که این تکنیک را انجام دهید کاملا به آن مسلط شده و در مواقع اضطراب‌آور براحتی می‌توانید خود را آرام کرده و واکنش مناسب بروز دهید.


ادامه مطلب
نویسنده: اسماعیل گشتاسب ׀ تاریخ: پنج شنبه 27 اسفند 1394برچسب:سال نو، هدف، برنامه، تفریح, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به می عمارت دل کن که این جهان خراب

بر سر آن است که از خاک ما بسازد خشت

نویسنده: اسماعیل گشتاسب ׀ تاریخ: پنج شنبه 20 اسفند 1394برچسب:جهان, می , عمارت , دل, روستای سرآب بیز, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , sarabiz.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com